.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولد دهکده توریستی با مرگ کارخانه نساجی!

استاندار مازندران در بازدید از مجموعه 25 هکتاری تفریحی و توریستی دهکده نیاوران ساری گفت: توریست خارجی درآمدزایی بالایی برای استان به همراه خواهد داشت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ایسنا ربیع فلاح جلودار در جریان این بازدید با بیان اینکه این مجموعه به عنوان یک ظرفیت استثنایی برای مرکز استان است، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور آنان را فراهم کنیم.

وی از مجموعه دهکده نیاوران ساری به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری توریستی یاد کرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: هنوز در ارایه خدمات مطلوب به گردشگران داخلی در استان با مشکلاتی مواجه هستیم. با توجه به اینکه زیرساخت‌های این مجموعه مانند نزدیکی به فرودگاه و خط آهن وجود دارد، از هر گونه حمایت لازم بر اساس مقررات و قوانین از این مجموعه دریغ نخواهد شد. حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی وظیفه اصلی و محوری مدیران دولت یازدهم است. مدیریت این مجموعه، طرح و برنامه خود را ارایه کند و حمایت‌های لازم انجام خواهد شد.

رضا منصوری، مدیرعامل دهکده نیاوران ساری نیز گفت: مجموعه 25 هکتاری دهکده نیاوران با اجرای طرح های مختلف تفریحی، تجاری و گردشگری به ارزش 780میلیارد تومان آماده جذب سرمایه گذاران است. نمایشگاه دکوراسیون ساختمان با 180 غرفه دائمی در این مجموعه تا پایان امسال شروع به کار می‌کند. این مجموعه می‌تواند به عنوان محل استراحت و خرید انواع محصولات مورد نیاز گردشگران خارجی و داخلی مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: 50 شرکت خارجی به ویژه روس‌ها در نمایشگاه دکوراسیون ساختمان داخلی برای ایجاد غرفه استقبال کردند. 100 شرکت تجاری و تولیدی ایرانی نیز برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند.

منصوری خاطرنشان کرد: برای برون رفت از وابستگی فروش نفت باید از فرصت توسعه گردشگری مازندران بهره برد.

وی با اشاره به اینکه دهکده نیاوران ساری آماده مشارکت با دولت در اجرای طرح تعریض، بازسازی و پل روگذر است، افزود: سرمایه گذاران برای حضور در این مجموعه ابتدا به راه دسترسی مناسب آن توجه می‌کنند. قرار است در این مجموعه هتل و سوئیت، سالن کنسرت، تالار، کتابخانه، کافی نت، سفره خانه سنتی، واحدهای تجاری و فروشگاهی مدرن ساخته شود. ایجاد واحدهای بهداشتی و درمانی، مراکز نگهداری کودکان و سالمندان، سالن‌های ورزشی ، استخر و پارک آبی، شهر بازی، هواپیمای تفریحی، نیروگاه برق به صورت تولید برق به همراه تولید آب گرم از دیگر طرح‌های مجموعه نیاوران ساری است.

منصوری، بر لزوم حمایت مسئولان دولتی از سرمایه گذاران تاکید کرد و خطاب به استاندار مازندران گفت: این مجموعه هیچ تسهیلاتی را تاکنون دریافت نکرده و درصدد دریافت کمک‌های مالی در قالب ارائه تسهیلات از دولت در داخل این مجموعه نیست.

مدیرعامل دهکده نیاوران ساری افزود: در حال حاضر17 کارگاه تولیدی در این مجموعه فعال است. تا پایان سال 94 فروشگاه‌های تجاری و برخی طرح‌های ورزشی آن نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی از حضور چند شرکت خارجی از جمله روس‌ها در نمایشگاه فروشگاهی دهکده نیاوران ساری خبر داد و گفت: تنها مشکل اصلی برای این مجموعه، راه دسترسی است.

به گزارش ایسنا، شهرک نیاوران ساری در زمین کارخانه نساجی چوخا در حال ساخت است، کارخانه‌ای که در زمان فعالیتش از سال 1357 تا 1382 ، 750 کارگر داشت. این کارخانه در سال‌های 1382 تا 1385 به بخش خصوصی، واگذار و تمامی کارکنان بازخرید و اموال شرکت از محل شرکت، خارج و زمین آن تبدیل به یک ویرانه شد.

این مجموعه، یک سال پس از واگذاری به یک شرکت تعاونی انبوه سازان برای ساخت 2500 واحد مسکونی فروخته شد که پس از بررسی‌های متعدد، کارشناسی به این نتیجه رسیدند که این مجموعه به منطقه تفریحی و توریستی تبدیل شود. از سال 1391 تاکنون زیر ساخت‌های آب، برق، گاز و جاده دسترسی آن، بازسازی و طرح های سرمایه گذاری مجموعه تفریحی و توریستی آن تهیه شده است./350

     
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.081 seconds.